Kurdami filmą “Sengirė” siekėme žengti pirmąjį žingsnį - supažindinti su senaisiais miškais, kad vėliau galbūt labai maža dalis įsimylėtų ir pradėtų saugoti.
Mindaugas Survila, kaip didžiausią iki šiol buvusį gyvenimo iššūkį įvardina filmo “Sengirė” kūrimą. Ieškant, galvojant, konstruojant, filmuojant, kaupiant patirtį prabėgo 12 metų.
Į Lietuvos kino teatrus patirti “Sengirę” atvyko apie 70 000 žiūrovų. Ir matyt tai, kad būtent šis dokumentinis filmas apie mišką tapo žiūrimiausias modernios Lietuvos kino istorijoje, daug pasako ir apie pačius Lietuvius, kuriems miškas yra artimas. Toks didelis žmonių palaikymas įpareigoja nesustoti ir toliau tęsti “supažindinimo” misiją su senaisiais Lietuvos miškais.
Norisi, kad kuo daugiau žmonių atrastų slėpiningus sengirių lobius. Dėl šios priežasties pasirinkome interaktyvios patirties formą: nerti gilyn į virtualią sengirę galės kiekvienas naudodamasis kompiuteriu ar telefonu bet kuriuo paros metu iš bet kurios pasaulio vietos.
Filme supažindinama tik su 40 personažų. Tuo tarpu “Sengirėse” gyvena apie 10 000 įvairiausių organizmų rūšių. Tikiu, kad neužtektų keliolikos žmonių gyvenimų, kad būtų įmanoma išpasakoti visas įdomiausias senųjų miškų istorijas.
Įprastai filmas turi „linijinį pasakojimo būdą“ - žiūrovai kino salėje tik stebi tai, kas jiems yra rodoma. Tuo tarpu interaktyvioje platformoje kiekvienas galės rinktis savo kelią: sėdėti su barsukais oloje, nerti po vandeniu ar kopti į didžiojo apuoko lizdą ir eiti pasisemti žinių iš miško žolininkų. Žiūrovas turės galimybę pasirinkti ir keliavimo būdą: sekti garsą ar vaizdą, į kompaniją pasiimti pasakojantį mokytoją ar mokslininką. O gal daugelis norės tiesiog pasinerti į senuosius miškus ir pabūt vieni?
Iš tiesų, palyginti su kino žanru, “interaktyvios platformos” žanras yra labai jaunas ir greitai besivystantis su daugybe nežinomųjų. Džiaugiamės, kad jau šiais metais pradėsime bendradarbiauti su Vilniaus Universiteto Gamtos tyrimo centro neurobiologijos srities mokslininkais. Sieksime daugiau suprasti, kaip žmogų veikia “gamtos vaizdai per ekraną”. Tai padės ne tik tiksliau kurti platformą, bet ir nustatyti, kokį poveikį žmogui turės “virtualus nardymas miške”.
Publikuojama vis daugiau mokslinių straipsnių, kuriuose tiriama, kokį poveikį žmogaus organizmui turi žiūrėjimas į mišką kompiuterio ekrane. Visais atvejais randama teigiama įtaka žmogui: nuo mažėjančio nerimo ir širdies ritmo svyravimų iki padidėjusio darbingumo ir greitesnio gijimo po sudėtingų operacijų. O mes savo specializuotais tyrimais norėtume detaliau pasigilinti, kokie vaizdiniai ir garsiniai miško aspektai ekrane (montažo ritmas, garsas, vaizdų ir garso kontrastas ir pan.) veikia žmones. Vėliau šias žinias pritaikysime interaktyvios platformos kūrybos procese.
Filmui iš surinktų 400 - 500 valandų medžiagos buvo panaudota tik 86 minutės. Tačiau manome, kad “nepanaudoti kadrai” galėtų sudaryti apie 10 proc. interaktyvios platformos reikiamo turinio. Žiūrovą reikia gerbti ir su juo dalintis tik tuo, kas yra geriausia.
Šiuolaikiniam, skubančiam žmogui norime suteikti galimybę sustoti. Sustoti ir, nors trumpam pasinerti į mišką, nebegalvoti apie kasdienius rūpesčius, Trump’us, Putinus, Gražulį ir t.t. Norim, kad žmonės, stebėdami seno miško gyvenimą, iš lėto nurimtų ir grįžtų į save. Taip pat ši platforma bus langas pažinti / pajausti mišką žmonėms, turintiems regos ar judėjimo negalią.
2016 metai - nusprendėme daugiau gilintis į interaktyvios platformos kūrimo galimybes. 2020-2021 projekto vystymas (lokacijų/ “herojų” paieška, dalies įrangos kūrimas, pilotiniai žmogaus percepcijos tyrimai (kokią įtaką daro rodomi “gamtos vaizdai”)). 2021-2023 - turinio rinkimas 2024 - programavimas/ viešinimas 2024 pabaiga - 2025 pradžia - platformos startas.
Dar prieš pradedant kurti filmą „Sengirė“ nemažai žmonių sakė, kad tai - "neįmanoma". Buvo tikrai nelengva, bet mes tikėjom savo idėja ir ėjome iki galo.
Mes ir vėl norime eiti ir kurti. Tačiau realybė tokia, kad apie 60-70 proc. Kūrybinės energijos nueina ne filmavimams, bet finansavimo paieškoms. O labai norėtųsi šį laiką skirti herojų paieškoms / filmavimui / kūrybai.
Jeigu manote, kad mūsų veikla yra prasminga ir norėtumėte prie jos prisidėti finansiškai, mes Jums būsime labai dėkingi. Ne tik mes, bet ir visi žmonės, kurie galės šia platforma naudotis nemokamai.
Bene paprasčiausias ir šiuolaikiškiausias būdas paremti.
Pavadinimas VšĮ „SENGIRĖ“
Įmonės kodas 302877798
Sąskaitos numeris
LT38 7044 0600 0786 1652
BIC (SWIFT kodas) CBVILT2X
Mokėjimo paskirties langelyje nurodykite „Parama interaktyviai platformai“ ir savo el. pašto adresą.
Pildant prašymo formą internete Jums tereikės žinoti VšĮ „Sengirė“ paramos gavėjo kodą 302877798
Atmintinė, kaip pildyti formą.Esame labai dėkingi už pasitikėjimą šiems interaktyvios platformos rėmėjams, kurie patikėjo mūsų idėja
Daugherty Linda
Viktor Markevič
Andrius Balcius
Danguolė Medziukevičienė
Šarūnas Volungevičius
Arunas Vismantas
Vaida Janušytė
Jurgis Pašukonis
Jurgita Meiliūnaitė
Rytis Bliūdžius
Diana Vaitkevičienė
Adomas Rutkauskas
Jonas Maksvytis
Audrė Kubiliūtė
Gledrins Dagys
Karolina Scholtus
Laura Patiomkinaitė-Čeikė
Voicechovskaja Viktorija
Vytautas Stašaitis
Elizabeth Denlinger
Marius Orintas
Simon Kern
Ingrida Mažeikienė
Roland Leitner
Danutė Mažeikaitė
Diana Sosonkina
Isabel Sacrest
Ksenija Savadova
Šarunas Aukselis
Tomas Adamonis
Julija Skopaitė
Violeta Steponaitytė
Andrius Pocevičius
Arnas Ulcinas
Artūras Masianas
Aušra Pundziutė
Gediminas Uža
Jonas Bagdonavičius
Rapolas Lukšys
Tadas Simenas
Vaidas Kadikinas
Vaidotas Ratkus
Raimondas Giedraitis
Romualdas Kosinskas
Agnė Granickienė
Gediminas Kliucininkas
Saulius Raskevicius
Tomas Vaitkus
Vidas Petrikėnas
Neda Rakitaitė